Rewind 2 - Reisverslag uit Lhasa, China van Marit Vreeswijk - WaarBenJij.nu Rewind 2 - Reisverslag uit Lhasa, China van Marit Vreeswijk - WaarBenJij.nu

Rewind 2

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marit

20 Juli 2007 | China, Lhasa

Ok urm even terug nu dus naar 21 mei..voorronde van de Business English Freshmen competition. Was een mooie avond. Gelukkig hadden we de avond ervoor gerepeteerd, en nu ging alles bijna vlekkeloos. Met Cyndi, 1 van mn studentjes, was ik enorm blij. Heeft me goed geholpen met reseveren van de ruimte en zij was verantwoordelijk voor coordinatie licht en geluid en deed ze super. De studenten die optraden deden het ook zo geweldig. Bij sommigen viel ik bijna van mn stoel van het lachen, anderen waren gewoon ontzettend goed en anderen weer erg origineel. Ook de presentatoren hebben het ontzettend goed gedaan.De volgende dag tussen de lessen door was er een verjaardagskaart voor me binnen gekomen, van mn oud collega's van het uitzendburo, echt super gaaf! Nina had het erg druk waardoor onze Chinese les verviel. Wel heb ik weer gejeetkunedoot. Ik had mn Jeet Kune Do leiders gevraagt of ze wellicht wilden optreden op de finale komende maandag, maar zei kwamen met een beter idee om 2 meisjes en jongens van mn team samen met mij een stuk te laten op voeren. Dit oefenden we woensdag. Ze hadden bedacht dat de meisjes aan het winkelen waren en de jongens ons kwamen lastig vallen en wij ze uiteindelijk overmeesterden. Aan het einde van de les waren de jongens helemaal afgepeigerd ;-) Na Jeet Kune Do naar huis waar Mirel al was begonnen met koken voor Linda. Ze was jarig en wilden een westerse maaltijd voorschotelen, dit werd italiaans. Donderdag in de ochtend les gegeven en daarna achter de computer emails en aanmeldingen verstuurd naar universiteiten in Nederland! Jeet Kune Do in de avond. Aan het einde van de les werd ik in boks pak gehesen en mocht ik 1 van mn teamleden te lijf gaan hehe. Volgende dag na mn les ben ik met Cyndi Hong Qi ingegaan om Jeet Kune Do schoenen te kopen. Zij was net lid geworden en mn leiders vonden dat ik nieuwe schoenen nodig had.Daarna naar het postkantoor waar een pakketje van haar zusje te wachten lag.Veel over haar gezin gepraat, ze heeft haast geen contact met haar vader (die is weggelopen) en haar moeder heeft het niet breed, waardoor haar toekomst redelijk bepaald wordt. Die avond met Linda (ons huisgenootje) naar huis gegaan. Ontzettend groot en mooi appartement en heet 2 zusjes en 3 broers (met een 1 child policy geeft dit aan dat ze genoeg geld hebben). Heerlijk gegeten en leuk gekletst. Bij thuiskomst ben ik nog even naar de theater zaal gegaan waar een film gedraaid werd. Zaterdag vertrok ik met mijn Jeet Kune Do team richting Golden Beach..daar gingen we zwemmen, bbq en camperen! Was een super dag..gezwommen, gevolleybalt, spelletjes gespeeld, bbq, gepraat, rond het kampvuur gedanst, tot diep in de nacht op het strand gepraat en de volgende ochtend vroeg training op het strand en in de zee..misschien wel 1 van mn beste weekenden so far.Kwam moe terug en even een dutje gedaan om vervolgens het dorp in te gaan om versiersels te kopen met de meiden die verantwoordelijk zijn voor de decoratie van het evenement. Het regende en onweerde heel de dag..Daarna snel terug voor de repetities. Voor de finale had ik ook andere studenten uitgenodigd om op te treden. Zo was de dansgroep de opening, waren er meisjes op gitaar,de english club deed een optreden, Ik en mn Jeet Kune Do teamgenoten, en ook deden Nina, Mr Wo Can you feel the love tonight (niet mijn keuze) met de piano. Repetities gingen super en met mn Jeet Kune Do teamgenoten nog wat anger blijven oefenen..we waren allemaal nog steeds erg moe van het weekend wat resulteerde in een dikke wenkbrouw door een schop van 1 van de meiden en een zere neus door een elleboogje van mij..hadden buikpijn van het lachen aan het einde, maar we waren er klaar voor. Maandag was D-day..eerst de meiden van het decor geholpen met ballonnen opblazen en versieren van de zaal, daarna met 2 anderen de taart opgehaald die de winnaar zou ontvangen en nog 1 keer het liedje met Mr Wo en Nina geoefend. Om 19:30 begonnen we en het werd een bijzondere avond. Iedereen had hartstikke zn best gedaan en het publiek was hartstikke enthousiast.Foto's en filpmjes laat ik jullie uiteraard zien als ik terug ben!

Volgende dag (dinsdag) toen ik naar mn les liep waren de wolken op de campus ontzettend mooi...ik heb wel eens horen zeggen dat er schilders zijn die naar Nederland komen omdat de wolken zo mooi zijn..maar zo mooi en groots heb ik ze in de lage landen nog niet gezien..

Dat weekend zijn Mirel en ik met haar studenten naar Miao Won Dao gegaan. Een eiland 3 uur varen vanaf Zhuhai. Beetje draaierig kwam ik van de boot af, maar het was er zo ontzettend mooi! Na het opzetten van de tent hebben Mirel en ik een plekje opgezocht en hebben we de middag weggekletst en gelachen, was erg fijn. Daarna terug en gebbqed. Daarna ben ik nog even naar boven geklommen en in alle rust naar de maan gekeken die ontzettend fel scheen. Dat is overigens wel mooi hier. De maan geeft aanzienlijk meer licht dan in Nederland. Op het strand midden in de nacht had je geen zaklamp nodig. Eenmaal beneden gekomen, zat ik nog geen 2 minuten en voelde ik opeens een prik, ik sprong op en zag een mooie dikke duizendpoot wegrennen..mmhh die beestje kunnen giftig zijn en beetje in paniek (doch onder controle) liep ik (onder begeleiding van 10 studenten hehe) naar de eilandkeeper.Gelukkig was erg niet echt een wondje te zien of iets dergelijks en na wat ontsmetting kon ik weer ronddartelen. Om 23:45 moest ik mirel mee naar haar tent lokken..op 3 juni zou ze namelijk 23 worden en haar studentjes hadden een verrassing. Om 00:00 werden we uit bed gezongen en stond er een taart en neonlichten klaar. Echt super schattig. Ze kreeg een cadeautje en er werd taart gegeten en met lichtjes en conefetti gegooid. De volgend ochtend stond ik om 6 uur op en ben ik in pyama en op badslippers het eiland gaan verkennen. Het was geen groot eiland, maar veel punten met mooi uitzicht. Had na het klimmen van wat rotsen een mooi plekje gevonden waar ik lekker met een briesje door mn haar naar de zee heb zitten turen :-) Daarna nog wat andere mooi plekjes op gezocht en soms wat geklommen..geweldig zo uit bed in pyama de natuur in. Nog wat gezint en gelezen en met Chris en Ben met de boot naar de overkant van het eiland gevaren waar mirel en studentjes zaten te wachten om wat te eten en de boot terug naar Zhuhai te pakken.

Volgende keer nog even over de laatste paar weekjes in Zhuhai. Zitten nu dus in Lhasa. Vandaag zijn Rel en ik eerst ochtends naar een tempel geweest en daarna met Aamerikaanse jongen naar Potala paleis geweest..was erg mooi. Ik moet zeggen dat ik voornamelijk onder de indruk ben van de mensen hier..de hoeveelheid cultuur die we hier in 4 dagen zijn tegengekomen hebben we in heel China in 4 maanden nog niet gezien..

Zo ga ik mn tas even herpakken. We gaan namelijk op een 6 daagse tour door Tibet naar het himalaya gebergte naar de Mount everest basecamp en daarna naar Nepal...

  • 20 Juli 2007 - 09:32

    Hanne:

    Jeetje Marit wat een verhalen allemaal weer, klinkt allemaal zo tof!
    ....en wat vet dat je naar het mount everest basecamp gaat, ben benieuwd naar je ervaringen!
    have fun, en doe voorzichtig.

    tot héél snel lieverd, dikke kus

  • 20 Juli 2007 - 11:50

    Josette:

    Jullie laatste weekjes gaan in op jullie reis door Azie! Heel, heel veel plezier op deze indrukwekkende plekken!
    Ik zie je over ruim twee weken!
    Liefs, Josette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Lhasa

Marit

Indonesie, Maleisie, Thailand, China, Tibet, Nepal

Actief sinds 29 Okt. 2006
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 50360

Voorgaande reizen:

16 Juli 2014 - 25 Juli 2014

Hike Hoge Kust Zweden

10 Maart 2012 - 10 April 2012

Chris y Marit Peru 2012

23 September 2010 - 05 November 2010

Thailand, Laos, Cambodja, China

05 December 2006 - 05 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: