Rewind - Reisverslag uit Lhasa, China van Marit Vreeswijk - WaarBenJij.nu Rewind - Reisverslag uit Lhasa, China van Marit Vreeswijk - WaarBenJij.nu

Rewind

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marit

17 Juli 2007 | China, Lhasa

Beste allen,
We zitten in Lhasa! wow..zucht..nog een keer wow even diep in ademen want het is hier letterlijk en figuurlijk adembenemend! 3700 m...hoogte en ja mooi dus. Zijn momenteel 2 dagen niks aan het doen om te acclimatiseren. Op deze hoogte kan hoogte ziekte namelijk al om de hoek komen kijken en in nog geen week zitten we al op 5400 m hoogte in het mount everest base camp!

Maar waar ik nu eigenlijk nog even over wil schrijven waren de dagen met Vincent in Zhuhai en de tijd erna die tot 1 van de beste maar soms ook tot de moeilijkste so far hoorde. Aangekomen op het vliegveld van Guangzho kwamen we nog een klasgenootje Helle, uit Beijing tegen en vervolgens met de bus naar Zhuahi (gelukkig een rechtstreekse). Bij de campus aangekomen, kwam we eerst mn basketballende Tai Chi leraar tegen, vervolgens Swiya (die goed geholpen heeft tijdens Tai Chi lessen met vertalen) en daarna 2 van mn Jeet Kune Do lereran! Erg leuk dus dat hij deze mensen, die hier toch wel belangrijk voor mij zijn tegen kwam. Aangekomen bij het appartement spullen gedropt, wat gekletst met Mirel, huisje laten zien, gedouched en Vinz op in piano in de theaterzaal gegooid. Had ik even de tijd om mails te beantwoorden en alvast wat lessen voor te bereiden. Vervolgens het dorp in om in Hong Qi wat op de markt te eten. En daarna met wijn en bamboo pijp onderuit op de bank :-)

Volgende dag rondgedwaald in Macao en daar voor Vincent een nieuwe telefoon gekocht. Mn studentjes wisten al dat Vincent zou komen (gaat erh snel hier dat soort nieuws) en had een aantal gesmst om die avond naar de coffee shop te komen. Uit eindelijk werd het best druk en was een leuke avond. Veel van deze studenten zie ik ook naast de lessen, dus was leuk dat Vinz kon zien wie ik hier om me heen heb. Daarna op de campus buiten bij de bbq en noodles gegeten en samen met Mirel naar Live bar, waar Vincent kon spelen (we kennen de eigenaar). Was leuke avond. Daarna met taxi terug en Rel gedropt bij de campus en wij per scooter (die rijden hier rond en voor 30 cent brengen ze je waar je maar heen wilt binnen 5 km afstand)naar de markt in Hong Qi. Twas al 1 am, maar er waren nog een paar stalletjes open. Noodles met bier geconsumeerd en fijn gepraat. Teruggelopen en naar bed. Volgende dag had ik 2 lessen. De eerste woonde Vincent even bij. Had de leerlingen de kans gegeven om wat vragen te stellen en de vragen vlogen om de oren. Toen Vinz wegging met een afscheidszoen klonk het oooeehhh haha. Ik had voor de vakantie een bordspel gemaakt waarin de stof van afgelopen weken herhaald werd (ja The Game Master zit nog steeds een beetje in me ;-)) en vonden ze geweldig. Daarna met Vinz wat gelunched in de kantine en na wat chillen bij het meer en binnen naar mn volgende les terwijl zn tas inpakte. Na de les had hij zich buiten gesloten hehe en moesten even wachten op Rel voor de sleutel. Daarna met backpack op nog even langs Nina (HRM) en de bus in naar het centrum..wat gegeten bij Japans fast food restaurant en taxi in naar de boot...eerste boot naar Hong Kong gemist..naar want werd nu wat krapper om vliegtuig te halen, maar hadden nog wel even de tijd om te zitten..ik voelde hem wel goed zitten en afscheid was niet leuk..maar ja hoort erbij en zaten al over de helft! Zweverig stapte ik in de bus naar het centrum en via fruitstalletjes en straatjes met restaurantjes naar de bus naar de campus. Twas inmiddels donker en aangekomen werd ik meteen weer in mn leventje daar getrokken: "We're playing volleybal Marit! Join us!" Voelde me erna stukke beter, bij thuiskomst van Linda (ons huisgenootje) een cadeautje voor mn verjaardag gehad :-) en meteen het bed in gedoken.

Woensdag was geen leuke dag. Voor het eerst miste ik Nederland en had geen tijd om even alles een plekje te geven want over nog geen week was de voorronde van het evenement dat ik organiseerde. In de lessen het spel gespeeld en over het evenement gepraat. Definitieve draaiboel gemaakt en savonds met de presentatoren, decorateurs, backstage managers en klassenverantwoordelijken afgesproken om alles door te spreken. Donderdag ook voornamelijk bezig geweest met regelen en bellen en vrijdag met Mirel dan toch eindelijk de highlights uit de Lonely Planet van onze eigen stad gedaan hehe. Zaterdag met Mr Wo en Nina met de piano liedjes geoefend voor de finale van het evenement (de maandagavond na de voorronde)Daarna lekker gelunched in restaurant van vriend van Mr Wo. T regende en onweerde die dag ontzettend. Zondag voornamelijk lessen voorbereid en s avinds zaal gereserveerd om met de studenten te repeteren voor de voorronde...en dit ging echt super! Ze hadden allemaal zo hard gewerkt. Ik zal even uitleggen wat het evenement precies inhoud. Omdat ik een week extra afwezig was, moest ik deze uren in halen. Het zou ontzetten saai zijn om elke klas 2 extra lessen te geven dus besloot een wedstrijd tussen de klassen te organiseren. In de voorronde heeft elke klas 3 roleplays "picking up a foreign visitor from the airport", "making a businenss phonecall" en " a business meeting". Dit hebben ze de afgelopen tijd geleerd. Van elke klas gaat 1 roleplay door naar de finale en er is ook een wild card. De jury (bestaande uit Rel, Chris en mij) besluit dit. Daarnaast heeft elke klas een presentator (4 in totaal dus) die samen presenteren en elke klas heeft mensen die in samenwerking zorgen voor de decoratie (welke we financieren met 1 yean van elke student in totaal dus 170 yean) en dat de podium attributen op tijd op en van het podium worden gehaald. Ook heeft elke klas 1 persoon waarmee ik contact op kan nemen als ik vragen heb en er is 1 overall backstage manager die ervoor zorgt dat iedereen op tijd het podium op en af gaat. een hele organisatie dus hehe, komt mn opleiding toch ook hier van pas ;-)

mmhh ok dit was weer een heel verhaal..
ik ga maar weer even door met aanpassen aan mn nieuwe omgeving! schrijf snel meer! groetjes!

  • 19 Juli 2007 - 17:17

    Karin:

    hey marit,

    hoe is het daar? hier gaat nog steeds alles goed! heb het ook heel erg naar me zin, maar mis iedereen wel heel erg.

    spreek je hopelijk snel weer een keer op msn!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Lhasa

Marit

Indonesie, Maleisie, Thailand, China, Tibet, Nepal

Actief sinds 29 Okt. 2006
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 50361

Voorgaande reizen:

16 Juli 2014 - 25 Juli 2014

Hike Hoge Kust Zweden

10 Maart 2012 - 10 April 2012

Chris y Marit Peru 2012

23 September 2010 - 05 November 2010

Thailand, Laos, Cambodja, China

05 December 2006 - 05 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: