May Holiday met Boa bei (spreek uit bouw beej) - Reisverslag uit Zhuhai, China van Marit Vreeswijk - WaarBenJij.nu May Holiday met Boa bei (spreek uit bouw beej) - Reisverslag uit Zhuhai, China van Marit Vreeswijk - WaarBenJij.nu

May Holiday met Boa bei (spreek uit bouw beej)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marit

01 Juni 2007 | China, Zhuhai

Zondag avond na het etentje met de Jeet Kune Do vrienden, brengen Swiya en Hua me netjes naar de deur (hier gaat dat nog zo..). Inmiddels weet heel de school van de inbraak en ze vragen me of ik nu bang ben alleen in het appartement. (Mirel was al met mams op pad en ook Linda was naar huis). Nu voel ik me veilig hier hoor, maar 2 dagen na de inbraak alleen in huis, zorgt er wel voor dat ik alle ramen en deuren dubbel check die avond hehe. Ook zijn de mannen de gehele nacht bereikbaar, en wanneer nodig het hele Jeet Kune Do team klaar voor verdediging ;-). Ik beluit de wekker niet te zetten, het is namelijk 00:00 am wanneer ik mijn bed in stap. Uiteindelijk vertrek ik de volgende ochtend om 9 uur (de planning was 7 uur¡Kmaar 9 uur werkte ook prima hehe) Op naar Hong Kong waar Vincent om 16:10 aan zal komen. Stiekem wel een beetje de dagen geteld hoor..Backpack weer op de rug en rugtas voor. Lopende langs de klaslokalen, komen er een stuk of 15 van mijn studenten aangesneld, of ze me ergens mee kunnen helpen (ja ja onder duim die kids;-))Uiteraard niet nodig en wordt uitgezwaaid "we will miss you"... Even denk ik eraan hoe het straks zal zijn op 1 juli, als ik daadwerkelijk vertrek, maar nu dus naar de bus. Onderweg stoppen er een aantal autos en vrachtwagens of ze me niet naar de bushalte moeten brengen. Tis hier nog al wat een meisje alleen op pad met enorme tassen, maar die 500 meters gaan prima. Om 10:30 heb ik de boot richting Hong Kong Island. Heerlijk om even alleen op pad te zijn. Daar aangekomen boek ik eerst 2 bustickets voor 3 mei vanaf Shenzhen naar Yangshuo, daarna pak ik de boot naar Kowloon, het neonlichten schiereiland van Hong Kong. Toen Mirel en ik samen in Hong Kong waren had ik al naar een hostel voor Vinz en mij uitgekeken en deze heeft vriendelijk personeel en schone kamers. Aangezien het voor Chinzes van 1 tot 7 mei ook vakantie is, zijn de prijzen redelijk hoog. Maar weet af te dingen tot 13 euro. De kamer is ontzettend klein, met grote spiegelwand, 1,5 persoonsbed (lekker knus) en een badkamertje. Na de spullen gedropt en omgekleed te hebben ga ik op pad¡Knaar een nieuwe camera :-D. Van paps mocht ik een nieuwe uitkiezen aangezien mijn oude gestlen is. Een fotograaf heeft me een tip gegeven en in de Lonely Planet heb ik een aantal fotozaken zien staan¡Ker blijken er honderden te zijn en al snel kom ik bij een winkel die de camera daadwerkelijk heeft. Na wat onderhandelen komen we op een mooie prijs en loop ik naar de bank om te pinnen. Terug gekomen blijkt het ding niet op voorraad! Tot mijn schrik is het al over 3 en, en het vliegveld niet heel dichtbij. Morgen dus maar terug komen. Snel loop ik naar de metro, waarvandaan de trein niet lijkt te rijden! Ik moet overstappen¡ p Hong Kong Island..aan de andere kant van de rivier..!!Ik ben geen ster in op tijd komen¡Kmaar dit is toch wel een situattie waarin het op zich handig is op tijd te komen ƒº. Uiteindelijk kom ik met de Aiport Express Train om 16:11 aan op het vliegveld¡K het vliegtuig is gelukkig net geland en ik haast me naar aankomst hall 2..uiteindelijk blijk ik ruim op tijd te zijn. Achteraf gezien zijn die 5 maanden voorbij gevlogen (achter af gezien he) maar ja die 10 minuten daar best een eeuwigheid¡Kdaar sta je dan op het vliegveld, voor een grote glazen wand waar de eerste passagiers voorbij beginnen te lopen¡Keven op het rechter been leunen, dan op het linker been, beetje om je heen kijken, stukje naar rechts¡Khet aankomst bord..en dan is het dan toch zo ver. Maar ja wat zeg je dan na 5 maanden¡Kvia Skype zijn we eigenlijk al wel op de hoogte van alles¡K¡¨hoe was je vlucht¡¨ dan maar, na een warm welkom uiteraard¡K

We vervolgens onze weg richting trein naar Hong Kong¡Kna wat misgelope bordjes en verkeerde roltrappen zitten we dan toch echt in de trein, op weeg naar ons China avontuur. Na ons wat opgefrist te hebben in het hostel gaan we op zoek naar een restaurantje. We eindigen bij een vegetarische Indier waar we allerlei lekkere hapjes proberen. Ook bestellen we een koffie, wat verkeerd begrepen wordt als een bijzonder toetje, waar we eigenlijk best blij mee zijn! mmhhh Vinz wilde ook even voor een camera kijken en uiteindelijk koop ik die avond een camera bij een andere winkel. Wel een andere dan mijn fotograaf me aangeraden heeft, maar volgens de verkoper met betere lens¡Kvanaf de achterkant van het theater op Kowloon Island kun je de verlichte gebouwen van Hong Kong Island zien liggen (je weet wel www.google.com images ¡§Hong Kong night¡¨ en voila). Na wat foto¡¦s geschoten te hebben, ben ik niet echt tevreden met het resultaat, we gaan terug naar de winkel, maar uiteraard kan ik de camera niet ruilen, jammer, maar goed de camera is een hele vooruit gang op wat ik had en ik moet er gewoon nog mee om leren gaan aangezien hij best wat (erg leuke) funties heeft!! We gaan naar de Live bar waar Mirel en ik de maand ervoor tot 6 uur s ochtend zaten (alvorens we op Dali tour gingen) onze ¡§gids¡¨ van die nacht was er ook en was leuk hem even te zien. Een lekker maar veel te duur wijntje gedronken en ons weer op de straten van Kowloon begeven, waar we uiteindelij eindigen in een karaoke cafe aan het bier, drinkspelletjes¡Ken ja ik heb ook de mic even vast gehouden..maar goed op een gegeven moment was het wel tijd om naar ons hok te gaan. De volgende ochtend besluiten we een eiland te bezoeken. Rond een uur of 10 vertrekken we met de boot vanaf Kowloon naar Hong Kong. Ik had de bus ticket naar Yangshuo per ongeluk voor 3 mei gereserveerd en dit moest 2 mei zijn¡Kmaar goed eenmaal aan de overkant kom ik erachter dat ik de tickets vergeten ben..handig..wij toch naar de agency, maar alleen als we die dag voor 16:00 terug komen kunnen we de tickets ruilen. Na ja dan maar even in een restaurantje wat eten, heerlijke currie en noodle soep, nog een koffie bij de Starbucks en weer met de boot terug naar het hostel, en weer met de boot terug. Tickets geruild en naar de op stap plaats voor de boot. Deze blijkt net weg te zijn en het klooster met groor Boedda beeld gaat al over een uur dicht. We besluiten naar een ander, kleiner eiland te gaan en dit blijkt een goed ekeus. Heerlijk even weg te zijn van de drukte van de stad. Een mooie wandeling gemaakt (met onderweg een conflict met wat honden) naar het topje van de berg met mooi uitzicht en met donker weer beneden aangekomen. Bij een afhaal Chinees (zoder kroepoek en sambal bij) halen we wat te eten. We vinden een mooi muurtje aan de rand van het strand en onder toezicht van de maan hebben we een mooie afsluiting van de dag. Teruggekomen in Hong Kong besluiten we nog even een rondje te lopen. Helaas is 1 mei een nationale feestdag en zijn alle straten donker¡Kach dan maar onder de wol..morgen weer een dag.

Woensdag staan we bij tijds op om op straat een verse wortel sap te drinken, wat te ontbijten en ons naar een tempel te begeven. Het was een groot cmplex, net buiten de stad, maar wel omgeven door flat gebouwen en ontzettend druk.. Na een kop koffie terug naar het hostel om de spullen te halen en bepakt en bezakt vertrekken we met zn twee richting trein. Eerste stop in Shenzhen, waar we dus Hong Kong verlaten en China in gaan (ookal hoort HK officieel bij China, departure en arrival cards moeten gewoon ingevuld worden). Na wat gegeten te hebben vertrekken we met de nachtbus richting Yangshuo.

Een mooie, af en toe wat hobbelige rit brengt ons om 6 uur s ochtend op plaats van bestemming. In de bus zat ook een meisje uit Israel. Zij besluit in het centrum wat te zoeken en wij huren een fiets (ja dat kan hier om 6 am. Dit wordt een tocht van 6 uur, over hoofdwegen, hobbelige landweggetjes en dezelfde wegen nog een keer. Het is inmiddels 3 mei dus mijn verjaardag!24 wordt ik dit jaar..jaja Onderweg in een restaurantje aan de straat haalt Vincent allerlei kadootjes uit Nederland te voorschijn ƒº. Ik voelde me (tijdens de noodle soep) dan toch echt jarig!! Na deze verrassingen weer op pad. Met behulp van diverse mensen lijdt een zandpad langs een rivier ons uit eindelijk naar een hotel met prachtig uitzicht op rijstvelden en gebergte. Hier betalen we slechts 8 euro per nacht voor.. Na een welverdiende douche stappen we, ja wel, weer op de fiets om in de stad wat te eten. Het centrum blijkt ontzettend toeristisch te zijn, over het algemeen veel Chinezen, maar toch. Eerst boeken we de treinreis van Guillin naar Kunming bij een agency. Na weer een ietwat omweg, ploffen we neer op het terrasje van een restaurant. Daar nuttigen we een biertje (van 0,666L) en Chinese lekkernijen. Daarna nog even wat over de straten geslendert waar we de Israelische uit de bus tegenkomen. Nog geen 5 minuten later hoor ik ¡§no way!!¡¨ Het blijken Marcus en Marcus te zijn! Op de terugweg nog wat boodschappen gedaan en bij thuiskomst ploffen we op bed. Vincent valt eigenlijk meteen in slaap, maar ik had in de bus al aardig wat geslapen en onder het genot van een wijntje beluit ik wat te lezen en vroeg het licht uit te doen.

4 mei stappen we op de fiets richting Moon Hill. Terwijl Vincent een gepofte aardappel wegwerkt denk ik mijn naam te horen..en ja hoor aan de kant van de weg..Marcus en Marcus weer. Ze hadden die nacht gecampeerd, maar door een grote omweersbui weggedreven.. Aangekomen bij moon hill blijkt dit ook redelijk toeristsich te zijn, maar het topje van de berg blijkt toch iets te avontuurlijk voor de gemiddelde Chinees. Wij besluiten de klim te wagen, Vincent op zn slippers en ik op gladde schoenen beginnen we aan de klim. Heel stoer glij ik af en toe onder uit, maar beden komen toch echt boven aan¡K.wow¡K.
De afdaling blijkt wat complexer..zeker toen het begon te regenen. Modderbillen blijken ook best sexy en wekomen heelhuids de berg weer af. Daarna nog even wat gegeten op het terrasje, waar er vervolgens Ni Hao klinkt...en zodra ik op kijk staan daar A.K. en Robert..ook oud klasgenoten uit Beijing!!.

Nadat we ons gedouched hebben in het hotel gaan we via ¡§ de andere kant¡¨ naar het dorpje. Deze toch is wat mooier. We halen de kaartjes voor de trein op, waar we nog moeten onderhandelen over de servicekosten¡K.(wij winnen hehe) Alle pinautomaten blijken leeggepint en pas na ongeveer 2 uur fietsen kunnen we dan toch eindelijk pinnen en om 11:00 zitten we aan dezelfde straat als de ochtend er voor aan de Guillin Noodles met bier. Er blijken best een aantal klasenoten uit Beijing in Yangshuo te zijn (echt bizar, want vanaf Zhuhai is het 10 uur met de bus!!) en we begeven ons naar een barretje in het centrum. Erg gaaf om iedereen weer even te zien en om Vincent er bij te hebben! Na een uurtje stappen Vinz en ik weer op de fiets. Was een erg bijzondere rit zo tussen de schaduw van de bergen, het geluid van de natuur door en af en toe een vuurvliegje dat voorbij glinstert.. Op het balkon drinken we nog een wijntje...zucht

De volgende ochtend halen we net als de dagen ervoor ons ontbijt bij de vader van de eigenaar van het hotel. Aan de overkant heeft hij een klein stalletje waar vaak wat Chinezen neerploffen om pauze te houden van het fietsen. Een ontzettend lieve man die ons vlak voor vertrek nog een grapefruit aanbied en met behulp van een engels phrase boekje probeert te communiceren. Met backpack achterop fietsen we naar het centrum. Na wat noodles brengen we de fistsen terug en stappen we op de bus naar Guillin waarvandaan we de trein richting Kunming nemen. We zijn wat vroeg en lopen met backpack en al nog even de stad in. In de trein blijken we de bovenste 3 bedden te hebben (de stapelbedden bestaan uit 3 lagen). We ploffen neer en ik besluit even bij Vinz te kruipen¡Kdit wordt direct afgestraft door de spoorweg politie hehe. Van mn moeder heb ik voor mn verjaardag een spelletje gekregen over Soul, Jazz, RnB en Hiphop. Nadat ik gruwelijk verslagen ben gaan we wat eten en duiken we het bed in. Ik word redelijk vroeg wakker en besluit bij het raam te gaan zitten..de rit is echt prachtig. Als Vincent wakker wordt blijken zn i-pod, geld en telefoon gestolen te zijn¡Kecht ontzettend naar¡Kin Kunming (waar we eerder aankomen dan verwacht) doen we aangifte. We zien uiteindelijk 3 politiebureaus en de stad, vanauit de auto. Hierdoor zijn we te laa voor de geboekte bus richting Dali, maargelukkig regelt de politie wel even dat we een half uurtje later vertrekken. Aan het einde van 5 mei komen we aan in Dali. Eerst nog met een lokale bus naar het stadcentrum en met behulp van de Lonely een gezellig hostel gevonden. Ook Dali blijkt toeristisch (wat meer westerlingen ook). Na wat opfrisserijen eindigen we in een tibetaans vergetarisch restaurant. Met gevulde magen lopen we de stad uit en weer in en drinken we nog ergen een kopje koffie. Op zoek naar internet dwalen we door de straatjes en uiteindelijk begeven we ons om 1 am terug naar het hostel.

De volgende dag bezoeken we na een goed ontbijt ¡§de¡¨ bezienswaardigeheid van Dali..3 pedoga¡¦s op een tempel compleks. Het kost on 60 (voor mij met studentenkaart) + 100 yeaun= totaal 16 euro om binnen te komen, waat voor Chinese begrippen redelijk duur is. De tempel is voornamelijk voor toeristen, maar de honderden gouden monniken maken toch wel indruk. En de rust die er heerst is toch wel erg fijn en we spenderen hier enkele uren. Vincent had Chinese zonnemelk gekocht¡Kmaar goed aangezien Chinesen hier graag wit willen blijven zat er ook een whitening effect bij inbegrepen..aan het einde van de middag wazzie goed verbrand¡K.inmiddels hebben we goede honger gekregen (het is bijna 4 uur) en eten wat bij het hostel. Vinz groenten en ik een grote veggie burger met friet hehe..tja was lang geleden¡KDaarna worden we door een gids met de fiets opgehaald die ons naar een bootje begeleid. Deze brengt ons naar een boerendorpje. Het contrast met de overkant is enorm. Eindelijk weer even het China wat ik hoopte te zien. Oude tempels, boeren hard aan het werk en een goedkoop hotelletje (wat ik gelukkig herkende aan het woord fandian¡Khotel) met eigen woon kamer, bad kamer en dekbedovertrek met roosjes. Na wat gezeten te hebben aan de rand van het platteland en de bezigheden geobserveerd te hebben kopen we in een cd/dvd winkeltje allebei een lokale cd en eten we vervolgens wat bij een lokaal restaurantje.. In de woonkamer drinken we nog een glaasje wijn en staan we de volgende ochtend vroeg op om de boot terug naar Dali te pakken. Daar splitten we even en gaan we allebei wat winkelen. Daarna drinken we nog een kopje koffie met worteltaart ;-) en pakken we de spullen om vervolgens te vertrekken (eerst met auto en vervolgens met de bus) richting laatste bestemming Lijiang., een mooi tochtje van een uur of 4 door gebergte en langs boerderijen. Rond vijf uur komen we aan. In de Lonely hadden we gelezen dat er een oud en nieuw gedeelte is..en aan de bouwstijl te zien zitten we in het nieuwe gedeelte.We besluiten ons met een soort van bakfiets op batterijen te laten vervoeren naar het oude gedeelte. Onderweg moet onze bestuurder het apparaat nog even opladen, maar na 20 minuten zijn we dan inderdaad in het (meest toeristische) oude gedeelte van Lijiang. Je moet je hierbij een soort Disney attractie voorstellen, maar dan met Chinese huisjes¡Kmaar goed, dat laa ons de pret niet deren en gaan vol goede moet op zoek naar een slaapplaats. Het dorpje is tegen een berg aangebouwd en met backpack en al lopen we de trappetjes op en vinden een kamer met ervoor een zit gedeelte met mooi uitzichtover het stadje. Een gedeelde (erg koude! Douche) maar tja voor 4 euro¡K.die avond eten we hot pot en dwalen wat door de (volgepropt met souvenier winkeltjes) straten en steegjes van Lijiang. De reden dat ik Lijiang heb uitgekozen is de Tiger Leaping Gorge. Een twee daagse trekking door de bergen langs de Yangzi rivir. Die avond wilden we al een bus reserveren naar het startpunt, maar niemand kon ons echt informatie geven en besluiten de volgende dag naar het busstation te gaan. Die avond kopen we eerst nog wat randsoen voor onderweg en daarna genieten nog even met foue lokale (erg zoete) wijn..(denk ik) van het uitzicht op ons buiten terrasje.

De volgende ochtend (9 mei) geven we onze backpack af bij het hotel en vertrekken met dagrugzakje richting (een) bus. Bij een travel agemt krijg ik een vloeiend Engels sprekende man aan de telefoon die ons het busstation adviseert waar we de dag ervoor zijn aangekomen. Rond elf uur hebben we een bus en om 13 uur komen we aan bij het beginpunt van de trekking. De bus zit vol met Israeliers en Engelsen maar bij de Tiger Leaping Gorge stappen alleen 3 Engelse heren uit. Bij aankomst krijgen we van een man in een hokje een gebopieerde met de handgetekende kaart mee, na betaling van enkele euro¡¦s (weer krijg ikkorting met studenten pas uit Beijijng :-D)
De tocht begint mooi, een zandpad lijd ons langs boerderijen en na slechts tientallen meters zijn we omgeven door bergen De vorige nacht heb ik slecht geslapen en voel me niet zo fit, maar goed fier stap ik door tot ik op een gegeven moment krampen in mn buik krijg. Precies het juiste moment om in de meisjes rol te stappen. Onderweg, moet ik een paar keer even gaan zitten, maar op die manier wel de kans wat langer van het uitzicht te genieten¡K!! Met woorden is eigenlijk moeilijk uit leggen hoe mooi de wandeltocht is¡Kkijk dus maar even naar de links hier onder¡K
Onderweg nog ergens wat gedronken en rond een uur of 6 komen we aan bij een hostel waar we uiteindelijk besluiten te overnachten. We hebben een kamer met uitziht op de bergen :-)
We eten en zakken door met de 3 Engelse jongens, 2 dames uit Canada en een jongen uit Mexico. Het wordt een leuke avond, maar rond een uur of 1 is het dan toch wel bettijd. De volgende ochtend na een goed ontbijt het laatste gedeelte van de tocht..welke we na 2 uur erop hebben zitten. Weer veel moois met watervalletjes, afgronden, smalle paadjes, herders met berggeiten, overstekende slangetjes, geurende bomen etc Aangekomen bij "de grote" weg komen we 1 van onze Engelse vrienden en de Mexicaan tegen. Daarmee lunchen we wat en dalen we vanaf het restaurant af naar beneden. Dit wordt uiteindelijk het mooiste en meest gevarieerde deel van de trekking¡Kmet watervallen, stroomversnellingen, valleien, rotsen, steile hellingen etc. Pas na een wandeling van 6 uur ( met veel pauzes omdat het zo ontzettend indrukwekkend was) komen we aan bij een hostel. Twas overigens wel doorstappen met 3 mannen, dus redelijk gebroken was ik wel! Met 2 Engelse stelletjes, een Engelse jongen, een Portugees meisje, 2 jongens uit Californie die in Beijing studeren en onze 2 reisgenoten hebben we lekker en erg veel gegeten en verhalen uitgewisseld. Daarna het bed in. Ook deze kamer heeft weer prachtig uitzicht.

De volgende ochtend na weer een lekker ontbijt en wat wachten (tijdens het aanschauwen van hoe zes chinesen een enorm betonblok de trap optillen) vertrekken we in laadklep van vrachtwagen met Engelse jongens en meisjes, de Mexicaan en meisje uit Amerika terug naar de bushalte waar we twee dagengelden gedropt zijn. In Lijiang aangekomen eten we onderweg heerlijke soepnoodles in een restaurnatje met een redelijk goed Engels sprekende kok. In het hotel besluit ik wat te lezen en Vincent gaat wat winkelen. Ook ik ga nog een uurtje de stad in, maar beland uiteindelijk het groottse gedeelte in een boekenwinkel en koop 2 boeken, 1 met Chinses song proses vertaald in het engels en 1 geschreven door een engelse lerares die in China woont over haar visies. Om 18:00 spreken we af om wat te gaan eten. Na wat dwalen komen we net buiten het oude gedeelte aan bij wat kraampjes en eten we verschillende hapjes, van soort van broodjes tot erg lekkere koude noodles. Daarna naar een backpack winkel waar Vincent een nieuwe rugzak koopt en wat door de stad gedwaald en niet al te laat, na nog een fijne avond op het balkon naar bed.
De volgende ochtend staan we bij tijds op. Vincent heeft de vorige dag een ander hotel gevonden..met mooie kamer..en¡Kwarme douche!! De douche kop van dit hotel was erg groot en de hoeveelheid water die er uit kwam zeker niet milieu vriendelijk..maar daarbij zo koud dat je bijna niet voelde dat het een koude douche was! Wel had deze douche prachtig uitziht over het stadje..maar goed..nieuw hotel dus, zeker een ruime doch knusse kamer met inderdaad mooie badkamer incl warme douche. Plan van die dag was om een fiets te huren en naar wat dorpjes verderop met kloosters te fietsen. Helaas drupt het behoorlijk en besluiten we in regenpak gehesen naar Black Dragon Pool park te gaan (een van de highlights in de Lonely ook) Ondanks de regen werd het een leuke dag en in het park diverse tempels bezocht en weer een berg beklommen..met wind en regen in het gezicht ƒº was fijn. Daarna veel te lang rondgedwaald op zoek naar een restaurantje en besluiten uiteindelijk bij diverse stalletjes en restaurantjes dingen te proberen. Inmiddels zijn we vrij doorregend en stappen we inhet hotel onder de douche. Daarna doe ik even een dutje en gaat Vin de stad in. Na twee uur spreken we af om wat te eten. We willen eten bij een BBQ stalletje waar we de dag ervoor langs warengelopen..maar na meer dan een uur zoeken besluiten we toch maar voor een ander restaurantje te gaan, waar we ook heerlijk en veel eten.

De volgende ochten staan we half zeven op, aangezien ons vliegtuig 9 uur vertrekt. Snel de spullen gepakt en op pad. Vinz heeft de vorige dag al aan de eigenaar (die geen Engels spreekt weten duidelijk te maken dat we om zeven uur een taxi naar het vliegveld wilden. Hij begeleid ons naar de weg en off we go!

Ok dit was denk ik wel het langste verhaal tot nu toe¡Kdus hou het hier even bij! Conclusie..fijn, bijzonder, mooi, leuk, stoer, indrukwekkend, gaaf..aanvullen maar Hehe volgende keer schrijf ik over de dagen in Zhuhai en de inmiddels bijna 3 weken na Vinz zn vertrek.

Hieronder foto¡¦s, het zijn 2 verschillende websites..de eerste is namelijk vol nu¡K

www.flickr.com/photos/90539320@N00/

www.flickr.com/photos/8535953@N08/

Ik hoor weer graag van jullie¡Knog 2 maanden!!! :-D

  • 02 Juni 2007 - 04:39

    Tante Nell@:

    Nihau Marit,
    Wat een verhalen weer....... ze deden mij (o.a.) terugdenken aan mijn geweldige fietstocht door China, 7 jaar geleden. Ook ik was in Yangshuo en heb in het schitterende Guilin gebied gefietst. Binnen een maand begint overigens -weer- een reisavontuur van mijzelf van anderhalve maand en zullen verslagen te lezen zijn op www.worldcouncil2007.waarbenjij.nu. Eind juni vertrek ik namelijk naar Nairobi voor een conferentie en op 12 juli komt Godfried en gaan we samen door Oost Afrika reizen. Eerst de rozenkwekerijen van oom Kees bezichtigen (2 uur boven Nairobi) en dan... Noord Kenia, Zuid Oeganda en proberen we Kongo in te komen waar ik eens een jaar geleefd heb. Spannend avontuur. Wat is overigens jouw 'gewone' mailadres (ik heb er 2 in mijn adressenlijst staan).
    Nog heel veel fijne weken in China toegewenst.

    tante Nell@
    (oma van Nella Catharina die morgen, zondag 3 juni, gedoopt wordt).

    PS Ik kon de fotosites die je noemde niet openen... het werkte gewoon niet. Jammer.

  • 04 Juni 2007 - 08:24

    Annemieke:

    Hey pop,

    Wat gaat het snel he, je komt al weer bijna terug. Dat zal wel afkicken worden. Wat een verhaal weer, fijn dat het zo goed ging met Vincent. Geweldige foto's
    De groeten van mn ouders en van oma Nel( ze zit in een rolstoel en moet geopereerd worden aan kanaal stenose het woord alleen al, echt zielig joh)
    Doe Mirella de groeten
    Dikke kus
    Annemieke

  • 06 Juni 2007 - 12:32

    Oom Willem Star:

    Dag Marit,
    Mooie verhalen. Wat mij opvalt is dat je als toerist vaak bekenden tegenkomt. Dat heb ik ook meerdere malen meegemaakt. Iedereen gaat toch de vaste plekken af, zeker als je allemaal de LP gebruikt.
    Nog veel plezier, Willem.

  • 30 Juni 2007 - 15:54

    Josette:

    Hallo Marit, Vandaag hebben jullie je diploma ontvangen en morgen gaan jullie weer verder trekken. Heel, heel veel plezier deze laatste weken van jullie schitterende reis. Tot ziens op 5 augustus. Lieve groetjes, Josette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Zhuhai

Marit

Indonesie, Maleisie, Thailand, China, Tibet, Nepal

Actief sinds 29 Okt. 2006
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 50346

Voorgaande reizen:

16 Juli 2014 - 25 Juli 2014

Hike Hoge Kust Zweden

10 Maart 2012 - 10 April 2012

Chris y Marit Peru 2012

23 September 2010 - 05 November 2010

Thailand, Laos, Cambodja, China

05 December 2006 - 05 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: