Home sweet home - Reisverslag uit Zhuhai, China van Marit Vreeswijk - WaarBenJij.nu Home sweet home - Reisverslag uit Zhuhai, China van Marit Vreeswijk - WaarBenJij.nu

Home sweet home

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marit

22 April 2007 | China, Zhuhai

Beste bewonders van het land van de mooie bloem,
Ik moet zeggen hoe langer ikhier zt hoe meer ik de tulp ga waarderen..;-)
Maar hier in het land van de zon is het ook best uit te houden hoor. Hoe raar het ook klinkt, ik voel me hier thuis..heb een plekje gevonden. We zijn nu bijna 5 maanden op pad, waarvan we al bijna 2 maanden in Zhuhai zitten, momenteel zou ik nergens anders willen zijn.

Goed, laat ik mn verhaal maar weer eens schrijven, waar waren we gebleven..Hong Kong ja! Eerst over de dag ervoor donderdag 22 maart..na mn lessen zijn Mirel en ik op pad gegaan naar een Spa (nu moest het er dan toch echt van komen) onderweg kwamen we een viertal studenten tegen. De meisjes (onder andere Tracy en Alexen gingen aardbeien plukken en hebben ons even geholpen met de weg. De spa was heerlijk..tegen een rots gebouwde kruiden en thee baden, een bad met echte rozenblaadjes, een massage..dit alles voor nog geen 15 euro en welverdiend. Toen we nog geen 15 minuten thuis waren werd er op de deur geklopt en waren daar 4 meisjes met 2 grote bakken aardbeien :-D Snel wat op mn gitaar gepingeld en op naar gitaarles..had eigenlijk te weinig geoefend, maar de lol was er niet minder op...hoewel ik de accoorden beter had kunnen laten voor wat ze zijn hehe. Er kwam nog een vriend van mijn leraar langs die ook goedbedoelde tips probeerde te geven. Is politie agent en wilde me erg graag Zhuhai laten zien..nummers uitgewisseld, want tja connecties binnen de Chinese politie kan wellicht nog eenss van pas komen.

Ok, vrijdag had Hong Kong het voorrecht ons te begroetten, en ikm oet zeggen, ik was onder de indruk. Vanaf Zhuhai is het een uurtje met de boot, maar door alle controles duurt het zeker 3 uur voor je er daadwerkelijk bent..paspoort controles, lange rijen..ongelofelijk. Hong Kong hoort sinds 1997 weer bij China, maar hebben nog steeds een eigen munt eenheid en Chinzen moeten via diverse procedures een apart paspoort aanvragen om HK binnen te komen. Maar goed..aangekomen en wel werden we overweldigt door de drukte van deze metropool...wow volgens mij ben ik hiervoor nooit eerder in een echte wereldstad geweest..overal gebouwen, neonlichten, drukte, verkeer, mensen...het tegenovergestelde van waar we de afgelopen maand aangewend waren geraakt. Op naar het hostel waar we onse Engelse vrienden zouden ontmoeten. Eerst een Lonely Planet aangeschaft (deze is in China niet te koop, Taiwan staat er niet op...) en he fijn we zijn weer op reis! Na wat rond vragen ons hostel gevonden, dat wil zeggen het gebouw, waar zich ongeveer 50 hostels zich in bevinden...het was 1 groot Indisch gekkenhuis..overal eetkraampjes, marktstandjes en Indische heren die je een kamer willen verkopen. Geen idee waar de anderen waren en uiteindelijk een kamer van een 10tje gevonden (wat erg goedkoop is voor Hong Kong..af ding heldinnen. Daarna een internet cafe opgezocht en iedereen ons adres gemaild en een tijd voor de volgende dag afegesproken. We eindigden in een mooi Indisch restaurant en hebben vorstelijk gegeten, onderandere wegens het fijt dat er een feestje gaan was van een aantal Indische zakenmannen die bij ons aanschoven en de rest van de avond ons Indische heerlijkheden hebben laten proeven en ons diverse clubs in Hong Kong hebben laten zien. Een medewerker dacht, nadat we de indiers gedag hadden gezegt wel even bij ons mocht komen slapen, maar nadat we hem de deur hebbengewezen zijn we dan toch echt gaan slapen. de volgende ochtend stond dezelfde heer met enkel een bandhandoek om zijn middel voor de deur om te zeggen dat we konden douchen als we wilden..dus. Daarna werd er weer geklopt, dit keer was thee het excuus om naar binnen te glippen. Zo snel als hijbinnen was hebben we hem ook weer buiten gezet. De telefoon op de gang bleef maar rinkelen (de indiers van de avond ervoor)..wij waren al weg..we hebben de walking tour van de Lonely Planet gedaan en veel van de stad gezien, was erg gaaf..ookal waren we ontzettend moe! Tempels, drukke straten, tweede hands rommelwinkeltjes, dried sea food street en chinese traditional medicine street erg gaaf en interessant allemaal. In vergelijking met China is deze stad ontzettend westers en hoe raar het ook klinkt, dit was voor mij de eerste echte cultuur shock binnen deze reis...In een koffiehuisje een lekker sapje gedronken en email gechecht. Om 20h spraken we met onze vrienden af (die wenog uit beijing kende) eerste met een treintje naar een gebouw om urm de wolken te zien (het uitzicht schijnt zonder deze waterdeeltjes erg mooi te zijn) Daarna met een deuk van de avond ervoor het nachtleven verkent..deze werd urm ja laten we het engels noemen..de politie inval heb ik niet meegekregen, daar laat ik het bij.

De volgende dag hebben zijn Rel en ik als volwaardig packbacksters weer op pad gegaan en hebben we voornamelijk wat info vergaard voor als haar moeder en mijn Vincent komen en hebben we een traditioneel Chinees medicijnen museum bezocht. Na een heerlijke maaltijd (dat weekend hebben we echt veel te veel gegeten en spraken we af dat we hiervan het hele weekend zoudengenieten en daarna samen zouden afvallen). We besloten (besloten) die avond vroeg te gaan slapen..eerst een tochtje met de boot(waar we een Duitse vrouw tegen kwamen die een tijdje in Nederland had gewoond, nu in Australie en inHong Kong was voor een evenement, daarna een ritje in de dubbeldekker tram en naar een barretje met live muziek. Inmiddels konden we bijna niet meer op onze benen staan, haren waren ongekamd naar achter geknoopt, spraken we elkaar bemoedigende zinnen toe als..je ziet er absoluut goed uit, maar normaal gesproken ben je mooier en zaten aan de thee. Het schoonheidsideaal van Hong Kong ken ik niet..maar op 1 of andere manier waren wij het middelpunt van de avond. In de pauze kwam de basgitarist naar ons toe of we niet tot het einde wilden blijven...urm..nou ja nee eigenlijk..maar die amaretto sour sloegen we toch niet af..de avond eindigde in een ander muziek cafe met de basgitarist, een nepalees, de eigenaar en zijn minnares. De basgitarist verklaarde mij zijn liefde en met de nepalees hebben we om 6 uur s ochtend de Dali tour gelopen (verschillende beelden waren verspreid door de stad..ik ben een Dali fan..) In de bar had ik Mirel verteld dat ik niet dacht nog wakker te worden die volgende ochtend...dat werd ik ookniet, om 7 uur s ochtends zaten we namelijk aan het water aan het ontbijt en om 10 uur op de boot terug naar huis...ik kon niet meer..in bus nog een kleine paniek aanval gehad..tas stond stukje open en kon portomonnee niet vinden, uiteraard had ik die goed opgeborgen..thuis meteen het bed ingedoken om vervolgens 1 van mijn studenten een "verkooptraining" te geven. Dinsdag weer in een soort van roes lesgegeven. Om 17:30 had ik mn eerste Jeet Kune Do les (kong fu zeg maar) echt heel stoer, zweten en hard werken, maar daar hou ik wel van. Samen met Sammy (een duitser) en een stuk of 15 studenten. De club is opgericht door een student, net als de vele andere clubs op de school (tafeltennis, badminton, basketbal, voetbal, muziek, etc)Tis nog al wat dat we ons aansluiten bij de club en kregen eienlijk prve les. Was erg gaaf en de mannen die ons les geven ontzettend leuk! De volgende dag weer vroeg op voor Tai Chi en verder heel de dag les gegeven. Na de les die om 17:30 eindigt naar de playground gesneld voor Jeet Kune Do en s avonds weer English corner. Dezelfde jongen die de vorige keer onrderpen aansneed als politiek, economie, geschiedenis en cultuur kwam nu met homoseksualiteit. Het werd weer een uurtje of 11 en donderdag alleen s ochtends les gegeven. Daarna naar een telefoonwinkel. Heb de telefoon van Vincent mee en die had het begeven :-s, maar gelukkig hebben ze hem kunnen maken. Om 17:30 stonden meisjes voor de deur met tassen vol eten. Hotpot stond die avond op het menu. Een grote pan met kokend water midden op de tafel en gooi er in wat je wilt! Vis, groenten, noodles mmmhh! Daarna besloten de dames onze woonkamer schoon te maken haha! Waar we wilden helpen werd ons Bu Shi (nee) verteld en met een volle maag in een schoon appartement lieten ze ons verzadigen.

Vrijdag werd ik door Apple en Busy na de les meegenomen naar het ouderlijk huis van Busy. Haar zus had nee een zoontje gekregen en wilde me deze graag laten zien. Busy komt uit een rijk gezin en hebben in Zhuhai 3 huizen. Er was heelijk voor me gekookt, heb trouw foto's gezien en ben ik weer kennis over de cultuur rijker geworden. Zo wordt een baby de eerste maand van de geboorte baby genoemd..na 1 maand krijt het kindje pas een naam. Uiteraard heb ik ze over beschuit met muisjes verteld. De melk dat ze baby gaven, kwam uit Nederland! Ik kreeg echte rijstwijn mee, die haar zus zelf gemaakt had en een envelope met lucky money. Daarna zijn we het dorpje in gegaan en ebn ik door de tante uitegnodigd volgende week te gaan dansen. Vervolgens kwam er een oom die ons door Zhuhai reed. Echt geweldig! Eerst een haven..met een waar vissersdorpje. Westerlingen komen daar zelden of nooit dus werd met grote ogen ontvangen. Daar wat rondgelopen en op de rotsen bij de zee van het uitzicht genoten. Vervolgens bracht de oom ons naar een strand..eerst een stukje door de natuur gelopen..erg mooi en daarna een half uurtje op het strand en in het water gestaan, omringd door bergen. Rond een uur of 8 was ik weer thuis en had Rel Noodles en Sushi gekocht en hebben we heerlijk gegeten!S avonds kreeg ik een telefoontje van de politieagent of ik nu vrij was voor een rondje Zhuhai..Mirel en ik hadden met Ben, Chris, Sammy, Henrik en duitse professor Krohn afgesproken voor een bar avond in Zhuhai en een ritje (taxi is voor ons redelijk duur) centrum klonk niet verkeerd..ja als vrouw mag dat ja hehe...dus met politieagent en 5 mannen..werd het een..saaie..avond en heeft de politie agent naar Live bar gebracht. Ik had in een gitaar winkel om een adres gevraagt van een bar met Live muziek een week geleden en had een kaartje mee gekregen. Het was ontzettend gaaf daar! Ook hier ben je als westerling bijzonder en eigenaar kwam bij ons zitten en bood ons drankjes aan, gaf ons zijn nummer en wasmooie afsluiter!

Op zaterdag wat gewinkeld (klamboetent, blender, thee) en s avonds op weg naar Sanxien waar een aantal klasgenoten vanBeijing een huisfeestje gaven. Na het eten kwamen we bij de busstop 1 van mijn studenten tegen die ons sandwiches toestopte. Het huisfeestje was erg gezellig! En ben daar uiteindelijk samen met nog 4 anderen op de bank in slaap gevallen. Nummer 4 heb ik in mn slaap uit bed gegooid en die lag de volgende ochtend languit op het balkon hehe. Met zn 10en (Mirel was in het appartement waar zij sliep) zijn we wezen ontbijtenbij een indier en werden we door het restaurant weer bij het appartement afgezet. Kaka had gebeld dat hij een berg wilde beklimmen. Met zn 8en besloten we op pad te gaan (mirel ging naar huis) dit paste best in1 taxi busje..tenminste soort van. Taxi raakte verdaald en uiteindelijk kwamen we 2 uur later met de scooter dan toch echtbij het kantoor van Kaka aan. Ik had alleen slippers bij me, maar gelukkig had Anna een paar sportschoenen voor me meegenomen. De spullen liet ik op het kantoor en met de auto zijn we naar de berg gegaan..deze was best hoog..en zwaaaaar in deze toestand!!! maar was mooi en erg gezellig, waren inmiddels met een stuk of 15. De terug reis was voor mij een redelijk doorlopend stressmoment, aangezien mn laatste bus home om 20.20 uur ging, de busreis Zhongshan-Zhuhai 1,5 uur was en het inmiddels half 7 was en we eerst naar het kantoor moesten voormn spullen..maar wonder boven wonder heb ik het gehaald!! Maandag weer vroeg op voor Tai Chi en lessen voorbereid. S avonds zou ik dansen met de tante van Busy, maar het regende pijpenstelen dat ging helaas niet door, maar een avondje voor mezelf kon ik wel even gebruiken. Naast het les geven dinsdag, woensdag en donderdag weer Jeet Kune do! Kijk daar elke keer weer naar uit! Woensdag koffie shop en donderdag na de lessen afgesproken met een jongen die als Major arts heeft. Heeft ons calligrafie geleerd (wat we ook in Beijing hebben gedaan) en s avonds waren Mirel en ik jury bij de finale van de Poezie wedstrijd, ze hadden we gevraagt ook een gedicht te schrijven en deze voor te dragen..ik schrijf wel eens een gedicht, maar ten eerste liggen die thuis en ten tweede heb ik nog nooit een gedicht in het engels geschreven laat staan voorgedragen, maar ergens was het erg leuk om te doen!! Veel vanmijn studenten deden mee en was echt super trots op ze! T liefst zou ik er een paar mee naar huis nemen ;-)

Donderdag en vrijdag heb ik mn studenten geshockeerd met het paasverhaal. Het woord God kenden ze wel, Jezus niet, sommigen kenden Christ. The last supper van daVinci zei de meesten wel wat, maar het verhaal aan de hand van schilderijen was voor de meeste een grote (gruwelijke) openbaring. Ik sloot af met hoe ik mijn pasen normaal gesproken vier, wat de glimlach en onschuld weer deed terugkeren.

vrijdag hebben Mirel en ik foto's op cd laten zetten (wat langer duurde dan geplanned waardoor we de vrijdag an een 3 daags muziekfestival inLive bar mistte)In Gongbei (winkelgedeelte van Zhuhai wat meer uitgezocht over de reis die we los van elkaar gaanmaken (mirel met haar moeder ik met mn lief) en werden we om 17:30 door Angel (1 van mijn studenten) opgehaald en meegenomen naar haar huis en zijn we samen met haar vader en moeder wezen eten in sea food street (waar ik al eerder geweest was..je koopt de vis op het marktje en laat dit door een restaurant bereiden). Daarna wat rondgelopen, ben ik mn usb stick verloren..grrr! en heet Angel me bij haar thuis wat breikunsten bijgebracht. De volgende dag uitgebreid ontbeten in een hotel en op weg naar Macau. In Gongbei werden we opgewacht door een aantal andere studenten. Die gingen winkelen in Macau (voor 1999 hoorde deze stad bij Portugal, ook zij hebben nog eigen munteenheid) weer een hele rij voor paspoort en visum controle. Vanaf Zhuhai kun je naat Macau lopen. Daarna met de bus naar een hostel die we in de Lonely hadden gevonden. Was in oude rode buurt en boekten een kamer in een voormalig hoerenhuis. Daarna zijn rel en ik samen op pad gegaan en gingen de meisjes winkelen. Om 16:00 hadden we weer afgesproken en kwamen we heel toevallig Lise tegen (deens meisje ook uit beijing) Om 18:00 hadden we met een groepjevan 8 afgesproken bij theater, waar ook arts en film festival plaatsvond. Ik besloot 2 films te kijken. Eerst een docu over de sitautie in Haiti (samen met 4 anderen) en daarna korte filpmpjes van de film academie samen met Rel. Daarna casino time (Macau is tegenwoordig een grotere gok stad dan Las Vegas)Marcus en Marcus sliepen uiteindelijk bij ons op de kamer. De volgende ochtend met Rel en Marcus naar een katholieke kerkdienst gegaan (eerste paasdag). Dat was eigenlijk de reden dat ik dit weekend naar macau wilde. Omdat het voormalig Portugees is geweest zijn er redelijk wat kerken. Vervolgens met Rel en Lise in het holiday in een paasbuffet genuttigd!!! ik heb nog nooit zo veel gegeten!! En was heerlijk en ontzettend gezellig. Na afloop een paashaas gekregen (officieel alleen voor kinderen, maar wij stonden erop hehe) en richting de grens gegaan. Aan de andere kant stond Marcus ergens op ons te wachten om mee te gaan naar het festival van Live Bar. Nog wat cd's en dvds gekocht (zijn hier vaak nog geen euro per stuk) en op weg. Nog even een stress moment omdat een pin automaat rel haar pas had ingeslikt.maar nadat ik op wat knopjes had gedrukt spuugde hij ehm toch weer huis..few!! Aangekomen bij livebar bleek alles echter pas om 20:00 te beginnen (het was 16:00)Ik besloot even de stad in te lopen en kwamheel toevallig Ben tegen met 2 chinese dames. Met zn vieren wat rond gedwaakd en terug bij Live bar kregen we eten en drinken aangeboden en werden we bij de bands aangeschoven. We waren weer ontzettend moe, maar werd toffe avond. Hebben buiten op de muur geschilderd en muziek was gaaf, kreeg van 1 van de bandjes nog een cd mee "don't forget us" :-) Marcus bleef bij ons slapen. Thuis aangekomen zat de deur op slot..Linda ons Chinees huisgenootje had dit gedaan. Na heel veel gebonk werd ze dan toch echt wakker en konden we naar binnen. Die maandag wat schoon gemaakt en in Gongbei een fiets gekochtbij de tante van Angel en nadat de buschauffeur mij in zijn bus weigerde (ook al is het een prachtige lente groene vouwfiets) besloot ik naar huis te fietsen..deze tocht duurde 4 uur en kwam in het donker moe, maar zeer voldaan thuis!!Dinsdag weer les gegeven en deed ik met 1 van mijn studenten mee aan een basketbal wedstrijd. Deze week was er geen Jeet Kune Do wegens een optreden op donderdag. Woensdag weer mn routine dagje, Tai Chi, les, les, les, dit keer dus geen Jeet Kune Do, English Corner, slapen. Onderweg van mn les naar mn kamer kwamen er plots 2 van mn studenten op me afgerend, of ik me wilde laten natekenen door een cartoon tekenaar (een student) zo gezegd zo gedaan. Jongen helemaal zenuwachtig, maar heeft er een mooie tekening van gemaakt en daarna nog rondleiding gekregen langs allerlei tekeningen. Rondje hardgelopen en naar de Rainbow coffeeshop voor de English Corner was weer erg leuk en had als onderwerp gekozen places to visit in china and Europe. Donderdag avond ere gast bij Kong Fu show. Alle clubs hadden een stuk voorbereid en mijn mannen en vrouwen waren ontzettend stoer! Vrijdag na mijn les was ik models bij een tekenklas op de kunstafdeling. Dit was wel erg gaaf en mocht aan het einde (na twee uur) drie tekeningen uitkiezen!! Daarna werd ik door Apple en Jim meegenomen naar Jims huis. Was weer uitgebreid gekookt en zus en ouders waren ontzettend lief. Jim heeft altijd was moeite in de klad, zijn Engels is van laag niveau, maar aan het einde van de dag sprak hij al een stuk vloeiender! was gaaf! Vertelde me dat hij vanaf vandaag een nieuw doel had gesteld en dit was Engels...we hebben die dag een bergbeklommen, daarvanaf geschreeuwd (to relax yourself..ja dat doen ze hier) heerlijk, wat in het dorpje rondgelopen en na wat gegeten te hebben op straat heb ik samen met Jim op het plein gedanst, wat ze hier elke avond doen..geweldig!Zaterdag zijn we vroeg opgestaan om met sammy, henrik, ben en professor Krohn naar Guangzhou te gaan, de hoofdstad van de provincie Guandong. Was een leuke dag. Professor is wat verstrooid maar leuke gesprekken mee geveord, de twee duitsers zijn wat passief, maar best gezellig en met Ben kan ik het altijd wel vinden, is cool. Wat in de stad en in de tempels rondgedwaald en lekker gegegeten. Rond twaalf uur waren we thuis en zondag ben ik door 4 studenten meegenomen naar een tempel in de bergen. Was erg mooi daar, zoals ik me China eigenlijk had voorgesteld. Monniken die muziek speelden tijdens het eren, vogels die vrij werden gelaten en prachtige omgeving. Daarna naar het ouderlijk huis van 1 van de studenten. Een ontzettend schattig chinees huisje en lieve ouders die weer heerlijk gekookt hadden. Daarna wandelingetje door het dorpje naar een tempel en weer verder naar het volgende adres. Het huis van Ruth waar de tafel ook gedekt werd. Was ook weer een mooie, maar lange dag. De meisjes waren super! Op dit soort dagen leer je zo ontzettend veel!

Ok ik ben nu gebleven bij 16 april..volgende keer schrijf ik weer verder over afgelopen week! Verder..ja daar zit ik dan in China..wat ik hier beschrijf is echt maar een tipje van de sluier elke dag weer doe ik nieuwe indrukken op en sta ik weer versteld van hoe alles hier gaat. Het is absoluut niet van wat ik me had voorgesteld en ben ontzettend blij en dankbaar dat ik dit mag meemaken, elke dag maak ik intens mee en heb er nog geen enkele dag doorheen gezeten. Iedereen is ontzettend vriendelijk enmn studenten geweldig. het lesgeven is leuk en gaat steeds beter, naast school doe ik ontzettend veel en de tijd vliegt voorbij! Nog 1 week en dan is Vincent al hier, dan nog 1,5 maand en zijn we al weer aan het reizen..en dan is het alweer 5 augustus...zucht..

Tot 1 juli is post meer dan welkom op

自由

• 22 April 2007 - 09:22

Je Tante Nell@:

Hai Marit,
    Wat een belevenissen weer.........snel erdoor heen gelezen. Gisteravond heb ik de GEWELDIGE muscial 'Mozes'gezien en gehoord waarin je moeder meespeelt.
    Vrijdag a.s. gaan je moeder en ik per auto naar Milaan (Godfried en Imke), Verona, Venetië en Ljublana. Dit is natuurlijk een armetierig reisje vergeleken bij jouw REIS maar het zal er niet minder leuk en interessant om zijn. We slapen in Ljublana in het oude centrum in een hotelkamer die in de communistische tijd een gevangeniscel (!) was.
    Fijne tijd met je Vincent toegewenst!
    Liefs,
    tante Nell@

• 22 April 2007 - 11:21

Annemieke En Jur:

Haai liefie,

Ben zo blij dat het goed gaat en dat jullie het zo naar je zin hebben.Ik heb vanalles te vertellen dus lees je mail maar. Mijn ouders lezen je verhalen steeds met bewondering en ik stuur ze dus allemaal naar hen door.Mijn moeder is trots op haar meisje zei ze, lief he!Doe Mirel de groeten en we mailen!

kus
    Annemieke en Jur

• 23 April 2007 - 17:54

Josette:

Hallo Marit, wat een avonturen beleven jullie met z'n 2-en. Ik ben reuze benieuwd hoe het daar is. Over 3 dagen kan ik er ook van genieten! Ik zie je donderdag! Tot dan, lieve groetjes, Josette

• 26 April 2007 - 10:29

Willemijn:

Hoi Marit,
    Ik heb het je nog niet eerder geschreven maar ik lees je mailtjes iedere keer vol verwondering. Wat maak jij een dingen mee zeg, echt super! Veel plezier met Vincent straks!

Liefs Willemijn

• 27 April 2007 - 11:41

Charissa:

Oh HK is fijn
    en ik weet in welk gebouw je hebt geslapen, althans denk ik...aan die grote straat op Kowloon, Nathan Road heet die straat geloof ik
    Ik ga er zeker dit jaar weer heen. Vind het een superstad!
    Ik heb ook het uitzicht vanuit de mist mogen bewonderen. Is volgens mij altijd zo mistig. The Peak. En wat kan je daar lekker eten he!
    Wat een hoop dingen maak je toch mee en idd als mooie Nederlands vrouw zal je de mannen daar vast van je af moeten slaan. Maar hier in NL is dat volgens mij ook al het geval, nietwaar? ;-)

• 30 April 2007 - 17:33

Sander:

Wat kun jij je vermaken zeg :) Aan indrukken geen te kort elke keer weer opnieuw te lezen. Pasen in China lijkt me wel bijzonder ja. In ieder geval zorgen jullie er voor dat alles wat wij kunnen schrijven saai is, maar ben eigenlijk wel blij dat ik iets langer op vaste plaatsen blijf... Geniet er van en heel veel succes!

• 03 Mei 2007 - 15:48

Gijs:

Hoi Marit,
    Gefeliciteerd met je verjaardag! Ow ook 15x gefeliciteerd van Oma vandaag!
    Groetjes vanuit Nederland!
    Gijs

• 17 Mei 2007 - 18:39

Karin:

hey marit,

dankjewel voor je berichtje!
    zijn de dropjes al op?
    ik weet ook zeker dat het zo voorbij is, maar afscheid nemen is nooit leuk..

veel succes nog daar en spreek je snel

x karin